1. Baba koja sedi pozadi u „Ko to tamo peva“
Mnogi kažu naš najbolji film svih vremena. Taško Načić kaska za autobusom, Miško staje u onom selu i juri prase, seljak raspori svinju, Neda Arnerić riba i po. Milina. Taj film ima dozu humora čak i kada autobus biva raznesen od strane štuka bombardera. Osim… bakutanera u crnom koji sedi skroz pozadi, sa svinjama koje prevoze Krstići. Onog trenutka kada se pop posle sahrane ukrca, bake više nema. Ko je ona?
Neki kažu da simbolizuje smrt i loše događaje koji predstoje, neki da je to sam đavo, koji beži kada uđe pop, a neki da je samo htela prevoz do sa’rane. Švercovanje je postojalo i pre rata. Pretpostavke idu do skroz neozbiljnih, da je to vešto prerušeni Predrag Milinković, najpoznatiji statista u istoriji kinematografije, koji je jednostavno morao da se pojavi i u ovom filmu.
Neki kažu da je to kamerman. Dok neki, da su se one svinje plašile vibracija koje proizvodi Miškovo sokoćalo pa je bakica morala da ih smiruje.
2. Retrospektivno starenje Aleksandra Berčeka
Godine barda našeg glumišta u raznim filmovima ponašaju se kao telo Alise iz zemlje čuda, čas preveliko, čas minijaturno.
U filmu „Nacionalna klasa“ iz 1979, ostvaruje sjajnu ulogu Bunjuela, lika od 30 i kusur koji muca i polaže prijemni za režiju jedno stošezdeset puta. Zapušten, bradat, sa borama. Da bi, već sledeće godine, u legendarnoj ulozi Miška iz „Ko to tamo peva“ imao… pa otprilike cet’li. Za samo godinu dana, postaje svojevrsni balkanski Bendžamin Baton.
To nije kraj. Devedesetih godina, u filmovima kao što su „Balkanska pravila“, „Ni na nebu ni na zemlji“, „Lajanje na zvezde“, igra zbrčkanog sredovečnog dežmekastog čiku sa delirium tremens glasićem. Što znači da je za petnaestak godina ostario cirka 47 godina.
Naravno, redakcija „Tarzanije“ je itekako čula za umetnost filmske šminke. Alisa je koristila čarobne napitke da bi porasla ili smanjila se. I Berček je koristio… čarobni napitak.
3. Smisao filma „Ni na nebu ni na zemlji“
U filmskoj industriji postoji termin slow-paced movies iliti filmovi sa jako sporom radnjom, kilometarskim kadrovima, dugim pauzama između rečenica dok traje dijalog. Film „Ni na nebu ni na zemlji“ je ovu kategoriju podigao na viši nivo. Ili niži? Sporiji, svakako. Najnepotrebniji glumac u istoriji, Svetozar Cvetković, glumi lika koji je, blaže rečeno, depresivan. Jasno je nama, devedesete su, sankcije, rat… nema previše razloga za radovanje, ali Toza je ovde prevazišao sebe.
Tačno, u filmu ima brzih čamaca. Ali vozi se beskonačno u krug, trke su dosadne, pa čak i Dragan Jovanović preživi pad iz čamca. U ostatku filma, depresivni Toza gleda u neke slike, gleda u Dunav, gleda u prazno, dok Bojana Maljević pokušava da ga trgne. Bezuspešno. Da nije sociopate koga glumi Branislav Lečić, film ne bi ni bio snimljen. Kamermani bi se uspavali, ili pokušali samoubistvo.
Takođe, film je doneo još jednu pošast – pesmu „Moji su drugovi“ i neizostavni vozić. Naučnici univerziteta u Masačusestsu su otkrili da ta pesma sadrži frekvencije koje čoveka pretvaraju u lokomotivu. Savršeno oružje masovnog uništenja.
4. Prle je gej?
Nemojte se ljutiti na Tarzaniju jer udara na row-model vašeg detinjstva, i saslušajte naše argumente. Prle u seriji „Otpisani“ ima sve predispozicije da bude veći jebač nego Tihi. Viši je, malo žgoljaviji, ali opet fit, komunikativniji, nosi zajeban kačket. Predratni faker par ekselans.
Međutim on se zavitlava sa Mikiijem Manojlovićem i ekipom, dok Tihi obavlja svo taslačenje ravulja iz četrdesetih. Tihi prvo trpa onu Jevrejku (tačno, ta glumica kasnije igra Đošinu ženu, ali sedamdesetih je bila parče), posle onu igračicu što se jebe sa Nemcima. Dok Prle zevzeči unaokolo, prodaje fore Radetu Markoviću.
Tačno, u „Povratku otpisanih“ Prle se valja po travi sa seljankom. Ali prave penetracije nema. Svima je jasno da je to uradio pro forme, da bi ga starešina video, jer su drugovi iz NOB-a počeli da ga zezaju da je furundžija. Kasnije, kada se prošvercuju u Beograd, Tihi počinje da obrađuje Zlatu Petković, dok Prle započinje romantično čavrljanje sa Pavletom Vujisićem. Balansero nije samo fora, Prle je morao dobro da balansira da bi u krevetu savladao onoliku ljudinu.
Priča se da su oni brkovi koje Prle nosio u „Povratku“ inspirisali Fredija Merkjurija i Vilidž Pipl.
5. Zašto je Miki Manojlović u svakom filmu razuzdana seksualna mašina?
Šta je to u ovom čoveku što tera filmske junakinje na najogavnije perverzije poznate čoveku i Tarzanu!? Tačno, Bata Životinja je pobio više Nemaca. Zoran Radmilović i Bata Stojković su bolje glumili. Slavko Štimac je mesio sise Jagodinke Simonović i imao kul majmuna koji je znao da vozi tenk.
Ali niko nije pojebao više riba na platnu od Mikija. On je jebao u nekim ulogama gde se od njega to nije ni tražilo. U filmu „Tito i ja“ , umesto da vaspitava debelog sina koji se prži na Tita i jede malter, on trsi pevačice iz klubova, operske dive i Anicu Dobru. Ziguje besomučno i o seriji o Vuku Karadžiću umesto da opismenjuje srbski živalj.
6. Josif Tatić je Džaba Hat?
Postoje indicije da je Džaba Hat preživeo napad galaktičkih Pobunjenika, i da ga nisu koknuli Luk Skajvoker, Han Solo i ekipa, nego da je svojim svemirskim brodom sleteo na brdoviti Balkan.
Svojom upečatljivom pojavom i baritonskim niskofrekventnim glasom je bio idealan za uloge zajebanih badža i šefova iz 80-ih godina. Postao je bard jugoslovenskog glumišta. Međutim, pošto naša atmosfera ima drugačije komponente nego njegov rodni Tatuin, morao je stalno da uzima posebnu tečnost CH3-CH2-OH. Sasvim slučajno, ove tečnosti je najviše bilo u omiljenom piću svih jugoslovenskih bardova – Rubinštajnu.
7. Zašto se Danica smuvala sa Filozofom?
Jednostavno nema logike. Zašto je izabrala anoreksičnog ćosavog lika koji liči na Isusa, a ne pravog baju, njegovog burazera, Tarzana bez premca, koji ima vespu! Ej vespa! Pa to je šezdesetih bio veći afrodizijak kod žena nego danas poppers na Egzitu.
Osim toga, fore za muvanje ovog jadnika po su po svim merilima našeg sajta očajne! Ko javlja? Tanjug? Pa svi znaju da se cave lože isključivo na Itar-Tass. Latinske izreke? Jedina rečenica na latinskom koju pravi muškarac sme da zna je „Penis bonus, pax in domus“ , a ne ona emo proseravanja „lepo je sa lepim curama piti Cedevitu“.
Jedino objašnjenje je da Filozof ima iznimno veliki kalabaster i da je Danica to na ekskurziji provalila. Ili riba ima jednostavno očajan ukus.