Srpski grad u Herojima moći i magije – Fatherland

Pošto je januar mesec raznih duhovnih praznika, bogovi Heroja moći i magije nisu mogli da izaberu bolji dan od dva dana nakon Rastkovdana za rođenje novog ljubimca iz najboljeg nastavka HoMM-a, čuvene trojke, ovog puta u HD izdanju. Dok se prepotopska igra u novoj odeždi ne zahukće, tu su uvek stari Heroji u raznim verzijama i sa raznim ekspanzijama. Ipak, ovoj igri nedostaje jedna stvar da bi DEA mogao da je kriminalizuje kao supstancu a da je lokalni lerdiji valjaju na ćoškovima (prva digitalna gudrovina, zamisli!) – srpski grad. Zato ovde sad pada ideja o srpskom gradu u Herojima, a zainteresovani programeri i dizajneri kadri da odrade ekspanziju nek pljunu 20 soma jura avansno plus doživotnih 10 posto profita, molim lepo, ponude u inboks.

Fatherland

Alignment otadžbine zavisi iz koje tačke X0Y sistema se gleda, pa je s obzirom na to, nabolje reći da je Fatherland ni tamo ni ovamo, a i sam moto stanovnika ovog grada to govori – „Svoje ne damo, tuđe nećemo, mada to što drugi misle da nije naše, nisu u pravu“. S pravom se može reći da Fatherland luta između chaotic good i lawful evil, ali bez neke sinusne funkcije koja će mu odrediti frekvenciju nego sve deluje nekako nasumično. Otadžbina je poprilično kontradiktorna i to se ogleda u svim njenim pojavnim oblicima. S jedne strane postoji sličnost sa Castle-om jer i Fatherland deli tu pravdoljubivu osnovu, ali ona nije konzistentna kao kod Zamka jer Fatherland za razliku od njih mrzi Rampart zbog propagiranja homoseksualnosti a ne gleda blagonaklono ni na Tower koji su realno hipsteri. I sa druge strane Fatherland ima svoje neprijatelje – Inferno, kojima nikad ne može da se oprosti jer u izdajnici i pali anđeli. Opet, Fatherland koketira sa i stranom zla jer uglavnom koristi magiju vatre, a naročito kletve. Fatherland dobija po 5 posto na attack i defence kad se brani od Ramparta i Inferna, ali toliko i gubi kad ih napada, što ga definiše kao prevashodno jak defanzivni grad. Matični teren je očekivano trava. Analogno haotičnom poretku, Fatherland troši dosta svih resursa, mada uvek valja imati 2 rudnika i potrošiti dan za 3-6 šerpi za živom.

Što se tiče pozadinske priče koja prati Otadžbinu, u prvom planu je Voivod, heroj koji je pobegao iz kazamata u dalekom Den Haagu gde je bio zatočen 11 godina i na ranjenom konju se vratio u domovinu putujući preko celog kontinenta.

NAMERNO NIJE HTEO PREKO HRVATSKE!

Tamo je zatekao pustoš; zemlja je rasparčana i njome vladaju domaći izdajnici koji su samo marionete u rukama istinskih moćnika – zlih evropskih bogataša koji propagiju nebogougodno ponašanje i pričaju kako je ok da muško zajaši drugo muško a da se žene makazaju jezicima. Ali ničija nije do zore gorjela. Čim je stigao, Voivod je oko sebe okupio malu ali odabranu grupu istinskih rodoljuba, povratio neka stara utvrđenja potukavši grupe domaćih plaćenika iz klanova Margita Stefanović i Merlinka tranny. Prvi korak je načinjen, ali to je samo početak. Voivod i ekipa sad imaju svetu obavezu da povrate sve izgubljne zemlje Otadžbine, ali i da konačno razjebu hipstere i proteraju ih iz Savamale i spale prokleti Mikser haus, jebo li ih on u pičku. HIPSTER FATHERLANDOM NEĆE ŠETATI!

Gradska struktura

Pored uobičajenih građevina kao što su: utvrđenje, gradska većnica, kovačeva radionica, pijaca, magijski esnaf, kao i svaki drugi grad, i Fatherland ima unikatne građevine.

Library of Rusty Spoon

Mudrost i inteligencija su bitna obeležja ovog grada i biblioteka predstavlja centar obrazovanja magova. Za razliku od magova iz Towera, magovi otadžbine imaju dualističku prirodu. Beli magovi čitaju remek-dela savremene magijske literature kao što su Zločinačko govno Arhiđavo i njegov smrdljivi prilepak Pit Lord, dok kad budu apgrejdovani u vlaške magove, okreću se štivima kakvo je Bard pederastije Srebrni Pegaz u razajpljenom čmaru svog kompanjona Jednoroga (STOP PARADI DWARFOVA).

Averageness transformer

Analogno Nekropolisovom transformeru gde svako stvorenje može da se konvertuje u skeleta, transformator prosečnosti prebacuje sva stvorenja Otadžbine u Prosečne Srbende (odnosno u Marjane Rističeviće ako Habitat of averegeness još nije apgrejdovan)

Casemate

Kazamat je deo utvrđenja Fatherlanda koji je nekad pripadao drevnoj kazneno popravnoj ustanovi iz Den Haaga. Ova jedinstvena građevina služi da se u nju zatoči pobeđeni heroj. Da bi se heroj zatočio, logično, ne sme da pobegne s bojišta ali ni da se preda. Dakle, ako se poseduje artefakt shackles of war – milina. Zatočeni heroj se može iskoristiti da predvodi vojsku, a može se i prodati drugim igračima po željenoj ceni .

Zamka za Solmyra

Averageness amlplifier

Kvantitetom protiv kvaliteta, ovo je svet averidža, a averidža nikad dosta, oni će i svet pokoriti. Pojačavač prosečnosti podiže proizvodnju Average Serba za + 6 komata neđeljno. DESTE SADA SKELETONI?

Cradle of Serbhood

Uvek me zanimalo da li trinidađanski i tobagođanski Šešelj pominje nešto što zvuči kao trinidadstvo i togagodstvo kad galami sa bine pa onda okupljena svetina viče TAKO JE! Srpstvo je pojam koji se teško definiše ali svako zna šta je u praksi. Kolevka srpstva je jedna od građevina koja nosi duh Kolubarske bitke i koncert Bajonea i Divljeg kestena sa Brankovog mosta tokom bombardovanja i sve jedinice osnažuje +1 moralom i +1 difensom, a kad pogane hipsterčine sa severa napadnu, stakla babinih naočara će u bulji da im završe.

Central Fatherland Wardship

Zgrada Centralne otadžbinske uprave je mesto gde se sastaju mastermajndovi i kuju planove za dogodine u Kninu. Heroj koji pokuca i kaže pomozbog dobija +1 nolidž i + 1 spel.

H.A.A.R.P.

Sveti gral Otadžbine. Prost narod ga se plaši a on zapravo donosi +4 za napad, +8 za odbranu, 5k zlata nedeljno i diže proizvodnju svega za 50 posto. Mašala.

Specijalni artefakt: Harmony of Celestial People

Retko se da naći na mapi al kad ga heroj dograbi onda SAMO SLOGA NEBESKOG SRBINA SPASAVA. +2 na napad, znanje i poene mađije i premoćnih +12 na odbranu. Nosi se naravno kao štit.

Stvorenja

Jedinica 1: Maryaan Reesteecheweetj

Prva, logično i najslabija jedinica je najniži oblik živog sveta u Srbiji i za dlaku je jači od ultimativne nemoći HoMM3 – peznta, dakle tu negde kao obogaljena verzija impa sa daunovim sindromom. Maryaan nema nikakvo oružje već je sve što može da uradi to da pljune protivnikovo stvorenje. Svoju bednost donekle može da nadomesti time što može brzo da se namnoži do nivoa legije, mada i legiju očas može da istambura 20 arčera i dobar slow.

Attack: 1
Defence: 2
Damage: 1-2
Health: 4
Speed: 4
Cost: 35 

Jedinica 1 upgrade: Average Serb

Prosečni srbenda je kao Maryaan Reesteecheweetj na traktoru, subjektivni osećaj – bitno mudo, a zapravo je obično mudo Marjanovo (hehe al sam ga uklopio, ovo ima da ide kao fora na stend ap večerima u Ben Akibi), ali brojnošću nadomešćuje očigledne hendikepe. Mora se reći da je averidž ipak dosta bolji od Maryaana jer dobija +1 na napad i čak +2 na odbranu, mada je zbog gojaznosti jedina jedinica u igrici koja je sporija od svoje neapgrejdovane verzije. Kao i Maryaan nema oružje, ali istovremeno pljuje, udara šamar i psuje dete od litre. Upičku. Ukoliko preživi napad, radi double damage u osveti jer jebiga, Srbin je – ko tebe kamenom, ti njega plamenom, minobacačem i hidrogenskom bombom.

Attack: 2
Defence: 4
Damage: 1-2
Health: 6
Speed: 3
Cost: 50 

Jedinica 2: Bauk

Najmanje strašno stvorenje iz domaće mitologije. Puzeća prikaza koja plaši infante, a sam se plaši svetla, buke, čak i šuta za tri Andree Barnjanija. U igrici ne može da izazove naročitu štetu, nije ni brz al bar je džabalesku.

Attack: 3
Defence: 5
Damage: 2-4
Health: 10
Speed: 4
Cost: 80 

Jedinica 2 upgrade: Drekavac

Poboljšani model bauka, koji se za razliku od njega ne plaši buke nego je čak i proizvodi. Usput, ta buka je plač umrlih beba koje nisu krštene pa ovo malo stvorenje ipak mora da dobije neku dozu respekta. Ni drekavac nije koristan kao vojska u pogledu snage al ima ok brzinu pa neće da sjebava logistiku. Uz to, na svaka 2 ubivena drekavca rađa se po jedan averidž Srb. Masa je mama.

Attack: 4
Defence: 5
Damage: 2-3
Health: 10
Speed: 6
Cost: 105 

Powered by Institut za majku i dete

Jedinica 3: Čuma

Prva jedinica sa ozbiljnim fajterskim sposobnostima. U 1 na 1 fajtu sjebava vešticu iz Nekroa. Solidan napad i jaku odbranu malo jebe brzina al Čuma ima i dodatnu sposobnost: 10 posto šanse da kastuje kugu (prepolovi napad i odbranu stvorenja koje napadne tokom dve runde).

Attack: 5
Defence: 8
Damage: 4-6
Health: 25
Speed: 5
Cost: 150 

Jedinica 3 upgrade: Sanđama

Sigurno najjače fajtersko stvorenje trećeg nivoa. Za razliku od Čume koja je pravo domaće mitološko biće i zapravo je ogavna babetina sa bonžita facom, tj sinonim za kugu, Sanđama je više neodređen naziv za neku avet ili ribu koja je gadnija od sklopa prakljače i drusare, mada je ona kolokvijalno neko vodeno čudovište koja vreba iz Morave i skuplja ribe koje šetaju kejom u Trsteniku. Poboljšana verzija čume ima više helta i brzine, a njene šanse da kastuje kugu rastu na pristojnih 20 posto tako da sa sanđamama možeš da se zaletiš i načiniš popriličnu štetu nekoj jačoj jedinici protivnika.

Attack: 5
Defence: 9
Damage: 4-6
Health: 30
Speed: 7
Cost: 190 

Jedinica 4: White Mage

Jedina pucačka jedinica Fatherlanda. I to kakva. Beli mag je dobra polovina dualističke prirode magova Otadžbine. Osim što opali projektil iz svoje gandalfovske motke, na saborce kastuje haste, bless, stone skin, cure ili air shield.

Attack: 9
Defence: 11
Damage: 7-10
Health: 30
Speed: 8
Cost: 400 

Jedinica 4 upgrade: Vlach mag

On je zapravo Beli mag u kog je ušla neupokojena duša veštice sa Rtnja – baba Gnjidane i okrenula ga na tamnu stranu. Vlaški mag je zajeban i šiba jači demidž od miroljubive čarobnjačke verzije. Kao i on, kastuje razna čudesa, ali to radi protivnicima. Slow, weakness, forgetfulness , curse i blind se nalaze u šaržeru; crvenog končića i menstrualne krvi u jutarnjoj kafi ipak nema. NOĆ JE MRAČNA I PUNA UŽASA MELISANDRA STRONG!!1

Attack: 11
Defence: 11
Damage: 8-11
Health: 35
Speed: 9
Cost: 475 

RAMPARTOVCI DOĐITE NA GITARIJADU U ZAJEČAR!!1

Jedinica 5: Double Headed Eagle

Prvo leteće stvorenje u zemlji čije su granice K-K-O-V. Dvoglavi orao kao jedan od najpoznatijih domaćih simbola je moćno stvorenje i može da se nosi ravnopravno sa svim kreaturama petog nivoa. Nema previše helta al zato ima brzine i za razliku od ostalih bića iz Fatherlanda ima i pristojan napad i demidž. Naravno, pošto ima dve čontare, može istovremeno da šiba jednoroga i patuljka ili neke druge prikaze koje nam šalju Van Rompej i gradonačelnik Amsterdama. NO RETALIATION!!1

Attack: 11
Defence: 13
Damage: 10-14
Health: 50
Speed: 8
Cost: 600 

Jedinica 5 upgrade: Radical Double Headed Eagle

S OVIM SE NIJE ZAJEBAVATI. Definitivna kandidatura za presto u petoj klasi stvorenja. Skoro pa moćni gorgon. Napad je još pojačan u odnosu na nešto manje desno orijentisanu orlušinu, a radikalni orao takođe ne dozvoljava ni odmazdu. Ako ovo stvorenje ne vrati Kosovo nijedno drugo neće.

Attack: 13
Defence: 13
Damage: 10-14
Health: 70
Speed: 10
Cost: 800 

Jedinica 6: Karakondžula

Od stvorenja ovakvog imena očekuješ da kandžama vrši kiretaže i hrani se fetusima prvo(ne)rotkinja, ali karakondžula je ipak bolja da čuva maga jerbo je sporija od konkurencije a odbrana joj je mašala.

Attack: 12
Defence: 17
Damage: 15-19
Health: 80
Speed: 5
Cost: 750 

Jedinica 6 upgrade: Ortodox Karakondžula

Karakondžula 2.0 osveštana Artemijevim mitraljezom i brža +2 od svog pretka. Ipak i dalje slabija od većine sabraće iz šestog nivoa.

Attack: 13
Defence: 18
Damage: 15-19
Health: 90
Speed: 7
Cost: 850 

ĐE JEDNOROG?

Jedinica 7: Aždaja

Jedno od najmoćnijih bića domaće mitologije i samim tim logičan izbor za najjači nivo. Aždaja nastaje od četrdesetogodišnje zmije i ima zajeban bonus, tj 30 posto šanse da otruje stvorenje koje napada. A otrovano stvorenje gubi po 10 posto helta u svakoj od naredne 3 runde. Jedina mana aždaje je to što je ipak vodeno stvorenje i umesto krila ima proklete plovne kožice.

Attack: 18
Defence: 22
Damage: 30
Health: 200
Speed: 9
Cost: 2750 + 1 mercury

Jedinica 7 upgrade: Ala

Prema predanju, ala nastaje od stogodišnje zmije i za razliku od aždahe ume i da leti ko pravi zmaj čiji je arhineprijatelj, što znači da radi dabl demidž protiv pedera zlatnog zmaja ali i crnog iz dandžna. Usput ima 50 posto šanse da otruje protivnika a i ostali parametri suvereniteta i integriteta su joj respektabilni tako da S ALOM I ORLOM SRBIJA OD TOKIJA DO ANDROMEDE!

Attack: 22
Defence: 27
Damage: 40
Health: 300
Speed: 12
Cost: 4000 + 1 mercury

Heroji

Heroji Fatherlanda su podeljeni na heroje moći – Patriote i heroje magije – Cursere. Heroji moći uglavnom imaju napad 1, odbranu 3, spel 0 i nolidž 1, dok bacači kletvi imaju napad 0, odbranu 2, spel 1 i znanje 2.

Patriote

Sharo

Zgodna muškarčina od bezmalo 2 metra, čovek od poverenja glavnog heroja Fatherlanda. Specijalnost – armorer, skill 1 – advanced armorer

Todor

Iskusni bradonja, nekadašnji vitez okruglog stola i velmoža, danas ipak bliži penziji nego bojnom polju, mada i dalje ume da vitla mačem.
Specijalnost – bauk, skill 1 – basic armorer, skill 2 – basic luck

Mircha

Stari vuk je i dalje u punoj snazi. Lojalnost je njegovo srednje ime.
Specijalnost – čuma, skill 1 – basic armorer, skill 2 – basic offense

Ratko

Najjača ofanzivna snaga Fatherlanda. U stanju da veoma brzo osvaja protivničke gradove bez milosti. Za razliku od ostalih heroja moći, nema nolidž, odbrana je 2 al je zato napad 3. Još malo pa barbarian.
Specijalnost – double headed eagle, skill 1 – advanced offense

Rasho

Veselokosi prosedi dobrica s jakim bosanskim akcentom. Kadar stići, uteći i na strašnom mestu postojati.
Specijalnost – logistics, skill 1 – basic armorer, skill 2 – basic leadership

Sloba

Smrt nikad ne može da spreči pravog patriotu da brani svoju otadžbinu. Tačka.
Specijalnost – average serb, skill 1 – basic armorer, skill 2 – basic diplomacy

Voya

Jedno vreme je bio otpadnik o čemu svedoči deli Saradnja kurve Del Ponte i kurve Del Koštunice ali se ipak vratio u svoj prirodni habitat i zablistao patriotskim sjajem. Festina lente.
Specijalnost – slow, skill 1 – basic armorer, skill 2 – basic pathfinding

Voivod

Centralna figura Fatherlanda ali i cele igrice. Pola čovek, pola metafizika. Jedini heroj koji u startu ima toliko prednost nad svim ostalim herojima da se postavlja pitanje ima li igrica smisla ako on učestvuje. Balkan bet i Vilijem Hil zbog toga predviđaju da će on biti banovan na takmičenjima u Herojima  jer čini veliki disbalans u igrici. Voivod je istovremeno i heroj moći i heroj magije. On počinje igricu sa napadom 3, odbranom 4, spelom 2 i nolidžom 5
Specijalnost – inteligence, skill 1 – expert wisdom, skill 2 – expert inteligence, skill 3 – advanced armorer

Ovo mi je pojavni oblik kad sam indisponiran.

Curseri

Vyeritzaah

Veštica od poverenja Vojvode. Uvek je tu da baci kvalitetnu kletvu za onog ko želi zlo Otadžbini.
Specijalnost – curse, skill 1 – advanced wisdom

Priestess Gogga

Mlađa Vjeričina sestra, PhD iz veštičarenja sa 24 godine.
Specijalnost – meteor shower, skill 1 – basic wisdom, skill 2 – basic sorcery

Natasha

Urokljivo oko Fatherlanda. Ko se malo duže zagleda u nju postaće slep doveka
Specijalnost – blind, skill 1 – basic wisdom, skill 2 – basic fire magic

Violet

Iza osmeha koji nosi čari boljeg života krije se Syndel koja te uhvati kosom i bacaka ko podijumu za igru, a onda ti platiš račun za piće, lom i amortizaciju objekta.
Specijalnost – hypnotize, skill 1 – basic wisdom, skill 2 – basic estates

Amphylochius

Drevni pop koji je uvek da na štiti braniku otadžbinu od zlih sila, bradatih žena i švedske tolerancije.
Specijalnost – Sorcery, skill 1 – advanced mysticism

Artemius

Čarobnjak koji se preispituje da li više voli magiju ili stari dobri kalaš. Uglavnom bira oboje.
Specijalnost – artillery, skill 1 – basic wisdom, skill 2 – basic learning

Milya Regulus

Čuvena proročica čije mošti počivaju u temeljima zgrade rektorata u Taurunumu.
Specijalnost – view air, skill 1- basic wisdom, skill 2 – basic air magic

Milan Tarot

Veliki meštar opsene i lunatik, potomak čarobnjaka na dvoru Časlava Klonimirovića.
Specijalnost – eagle eye, skill 1 – basic wisdom, skill 2- basic water magic

Za razliku od svih drugih gradova, Fatherland poseduje još jednu grupu heroja, takozvane Betrayerse, izdajnike koji su Otadžbinu prodali za šaku Muratovog pilava, arafatku i bespovratni kredit Evropske unije. Oni imaju posebne osobine koje doprinose uništenja grada i njima igraju samo pazuh Teofila Pančića i Čedina deca jer vole s ćaćom da rade na uvođenju rampartovskih zakona i razjebu zemlju na 6 nedelja na xl mapi.

Betrayers

Bota

Ser Loras iz GoT-a mada nije gej. Kao nije gej. I žene ga vole jako. U bojevima ne nosi kacigu jer onda izgleda manje lep po sopstvenom priznanju. Seda kosa ima jednu crnu oazu za koju se veruje da predstavlja jedini Botin izvor mudrosti. Po kuloarima ga zovu albino tvor.
Specijalnost – u svakoj rundi kastuje expert meteor shower na sopstvenu vojsku

Ivy

Jedini heroj koji nema konja, iz prostog razloga jer ima metar četrdeset i 120 kila pa ne može da se popne. Pritom voli zapjevati a bogami i popiti. U prošlosti je bio Slobin štitonoša a onda se odmetnuo na mračnu stranu i zaboravio uzora.
Specijalnost – toliko je pijan da na sopstvenu vojsku baca berserk

Tommen

Lord pozdemnog sveta i nekad Vojvodin kum a danas ljuti neprijatelj. Svi ga smatraju ekstremno glupim a on svaki dan uspeva da dokaže da je gluplji nego što svi misle.
Specijalnost – Tommen je nekromanser naravno. Jedina mana je što oživljava protivnikovu izginulu vojsku.

Dynky

Najpoznatiji srebroljubac među vitezovima i obratno. Kevu rođenu bi prodao za 3 akcije telekoma koje bi posle zavaljao seljanima sa 120 kila krompira koje bi… kapirate već, na kraju bi svakako dobio 2 majke, 6 akcija telekoma i 240 kila krtole.
Specijalnost – Minus 350 zlatnika nedeljno Fatherlandu koje poklanja protivniku.

Chadda

Pali heroj sa Akonkagve, u duši hedonista i posvećen kulturi tela pa je sigurno fizički najspremniji od svih heroja ali smatra da je herojstvo stvar prošlosti i da guranje narkotika u čmar treba da zameni mač i koplje.
Specijalnost –  zmajevi iz Dandžna i Ramparta

Kakve su ti droge, takve su ti tetovaže.

Alex Wolf

Takođe bivši kum i blizak saradnik Voivoda a sada njegov arhinemezis. Narod ga voli jer je uspešno završio napredni kurs neurolingvističkog programiranja i ume da kontroliše masu.
Specijalnost – frenzy. Lud ko struja brate.

Chann The Separatist

Vitez od autonomije, u konstantnoj poteri da parče zemlje gde se rodio dobije veća ovlašćenja. U principu samo želi da vozi napredno tehnološka prevozna sredstva. U skorije vreme muku muči sa hemoroidima.
Specijalnost – mađarski gulaš paprikaš. Osim toga, štapom ubija 2 radikalna dvoglava orla nedeljno.

Wolf of Flat Hill

Onaj što je izdao Voivoda još u prvom talasu izdaje pre 25 godina. Takođe kum. Po sopstvenom priznanju papučar a pogled njegove žene to i dokazuje. Ponovo pokušava da se dokopa statusa Patriote jer je lord metamorfoze.
Specijalnost – disguise. Vuk u jagnjećoj koži i bukvalno i metaforički.