Jako je mala šansa da, ako si u drugoj polovini devedesetih godina imao od recimo 7 do 13-14 godina, nisi imao blisku interakciju sa pitoresknim svetom latino sapunjara. To je tad bio plot tvist – umetnost inspirisana regionalnim ratnim tragedijama prerasla je u umetnost inspirisanu intrigantnim relacijama mama-sin-njegova riba-njegova švalerka-švalerkin ujak-ujakova ujna-mama. Apsolutno sve televizije izuzev b92 i art kanala sa svojih 79 gledalaca su poklekle pred ovim guilty pleasure-om tog vremena i emitovale neku od serija na sličan kalup. Hejt intelektualne klike je bio očigledan al su čak i oni znali kad je Esmeralda progledala. Od čitavog roja kvltnih telenovela, osim pomenute Esmeralde i Rose Salvahe, najkvltnije su svakako Kasandra i Ljovisna, te ih je vreme ukrstiti i otkriti ko je ipak vladar.
Glavne ribe
Kasandra i Ljovisna su stožeri istoimenih serija. Obe su srećne pa nesrećne pa srećne pa nesrećne pa srećne. Iako imaju po 18 godina, razmišljaju o udaji. Pare im nisu bitne, već prava ljubav ali sticajem okolnosti obe su naslednice velikog bogatstva i oko njih se lome koplja jer s jedne strane imaju gomile udvarača a s druge strane neke interesne grupe i pojedinci žele da im oduzmu kešovinu i nekretnine. Ako ih gledamo samo kao objekte – a gledamo jer glumački kvaliteti lol, onda možemo reći sledeće: Kasandra je simpatična a Ljovisna je najbolja pička telenovela svih vremena. Kasandra ima klempave uši koje joj lepe selotejpom ili stavljaju traku preko njih a Ljovisna ima scenu kad se skida u donji veš. Skoro dvadeset godina kasnije, Skarlet Ortiz i dalje izgleda kao bonbetina velike razorne moći. Iskopali smo njen instagram pa eto vam zabave u slobodno vreme.
Kasandra – Ljovisna 0,5:1,5
Ostale ribe
Jedan od razloga što su ljudi gledali latino telenovele je bio taj što se u svakoj pojavljuje harem zgodnog ženskog mesa. Iako klimava kompenzacija za nemanje tv palme i treš pornjave, zaista se moglo šta videti pogotovo ako si klinac od 11 godina koji nema pojma, ili matorac od 62 koji još manje ima pojma. Ako ćemo iskreno nivo dobrih riba u Kasandri je možda ne baš mašinski fakultet ali u najbolju ruku šumarski al tako nešto kilavo. Kasandra je asocijalna kad su u pitanju žene, uglavnom iz razloga jer je ove mrze pošto je navodno riba i po, te u celoj seriji poluvaljaju ona ciganka Jarisa i Norma de Kastro kasnija pretendentkinja na Ignjasijov keš. Lilija Rosa je simpatična al ne možemo imati bludne misli prema osobama u kolicima, ne ide. Čabela je glupa klinčura a Rosaura smrdi na zapršku i vim. Zdruge strane, Kasandrina ekipa kida – Soledad, Babilonija, Sirija, vatrena Salvahe, jedino Konkordija može da napusti sahranu, a nije loša ni Dijamante, ljubavnica Hesusa Ferera sa onim sočivima ko Ceca. E da, i stara fulja Maruanta valja. To očuvano.
Kasandra – Ljovisna 0,5:2,5
Glavni likovi
Osvaldo Rios je bio Fernando Kolunga pre Fernanda Kolunge. I čovek je bre u isto vreme glumio dva brata blizanca – jedan dobar ko lebac, drugi pokvaren ko gangrena. Prosto da se zbuniš šta je zakazalo, nature ili nurture. I Ignjasio pogibe, ubi ga kurva Rosaura a imao je ono šmekersko, patrijarhalno BASTA, kojim je ućutkivao bilo ženu, bilo majku, bilo koga drugog a niko mu ništa ne beše mogao jer je jak, zgodan i neophodan. Probao moćni Randu (realno jedini nelinearan lik u seriji), čar plemena ciganskog al pogibe i on, laka mu zemlja. Na kraju Luis David reosvojio Kasandru kako valja i trebuje. U Ljovisni opet dva brata, i opet jedan loš (mada na kraju ne toliko loš) i jedan dobar, al gle čuda, nisu ih igrali isti likovi jer logično, nisu bili blizanci. Plavokosi Orinoko, priglup, dobrica, teška sirotinja nahvata Ljovisnu na ulični šarm i iskrenost a Hesus Ferer (u našim srcima vazda Karoni!) preteča Dvejna Stene Džonsona, samo mnogo lepši i gospotstveniji, pod jakim uticajem duhovnog oca, na klackalici između emotivom i beskrupuloznog, na kraju ipak prepusti ljubav svog života bratu rođenom. Suzica za Karonija, uvek sam ga više gotivio od Orinoka.
Kasandra – Ljovisna 2:3,5
Negativci
Kasandra je otelotvorenje klišea pa su takvi i negativci. Ako je neko zloban, zloban je do koske i po svaku cenu. Kao što mi nije bilo jasno zašto se Pepeljugin ćale, koji je jelte pravičan i dobar, oženio onim užasom od žene. To valjda znači da je glup ko dupe, kao i matori Alfonso jer se oženio aspidom Herminijom kojoj život prolazi u pravljenju smicalica da bi se obogatila a već je jebeno bogata. Mislim, koj kurac? Infantilnije od Šredera iz Nindža kornjača koji je barem duhovit. S druge strane, Don Pio je negativac dostojan barem holivudskih filova b produkcije – ima tu neku crtu koju moraš da gotiviš, baš pravi lawful evil lik koji na kraju pogine odan sopstvenim principima a scena baš onako jebe kevu, skoro kao ona kad mu Maruanta trlja leđa u kadi.
Kasandra – Ljovisna 2:4,5
Muzika
Jedini segment gde Kasandra odnosi ubedljivu pobedu nad Ljovisnom je izbor muzike, pre svega uvodna špica. Ljovisnina naslovna numera zvuči kao nešto što bi snimio Željko Joksimović i istripovao da bi time osvojio Pesmu evrovizije, dok je Kasandra malo izlomljene strukture i moćno pojačava baš kad treba, taj neki polupatetični Oliver Mandić kog je progutao Oliver Dragojevič zonfić sa bek vokalima, znači sranje al u kontekstu ipak kul, ipak je to jebena latino serija, ne očekujemo Tul.
Kasandra – Ljovisna 3:4,5
Sve je jasno, Ljovisna je apsolutni pobednik i nedvosmisleno jača serija. Ipak, Kasandra mora dobiti još pola bonus poena zbog nekoliko stvari koje su možda sramotne a možda i samo wtf. Knjiga Kasandra je bila ubedljivo najčitanija knjiga krajem devedesetih u Srbiji. Kad je Kasandra (u seriji) zaglavila u tvorza, pola Srbije je potpisalo peticiju da je puste iz zatvora. Kome su tačno pisali jebote? Na kraju svega, Koraimi Tores je organizovan svečani doček, doduše nije bila na balkonu. Nisu nas bombardovali dovoljno. Ljovisna rulz.